dilluns, 21 de maig del 2012

La implicació és un bon punt de partida.


A l’article de na N. Sanmartí i na M. Masip, titulat ¿Como hacer que la formación impulse cambios en un centro?, podem veure un seguit de reflexions personals, però bastant objectives, que ens porten a qüestionar-nos quins són els ingredients bàsics per a que els nous aprenentatges passin a ser quelcom més consolidat.

Encara que, des del meu punt de vista, l’escrit no és molt esclaridor en la seva explicació, es pot entendre que els ingredient bàsics per a que les noves adquisicions comencin a formar part de la cimentació d’una escola són, per exemple, que les persones que vagin a propiciar el canvi creguin en ell, però que aquestes no es trobin tot soles davant dels desequilibris que els vindran. Atès que, si no troben acompanyament, abandonaran la tasca davant dels primers entrebancs.

És per això que és també necessari que les modificacions siguin de qualitat i tinguin una finalitat en la que creguin els actors. A més, aquests han d’implicar a les famílies per a poder rebre una retroalimentació més enriquidora que els servirà tant d’avaluació final com d’autobservació.
change
The change is possible!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada