dimarts, 28 de febrer del 2012

Com era el centre d'educació infantil on jo vaig fer les pràctiques?



Quines paraules em suggereix aquest centre?


Característiques d'una escola 3-6 i per tant aspectes que fan diferent aquesta d'una de 0-3.




Què canvia del centre on vaig realitzar les pràctiques del meu centre “ideal”?
El meu centre ideal no és que sigui tal qual aquell en el què vaig fer les pràctiques, però la veritat que compleix moltes de les característiques o requisits que, des del meu punt de vista, ha de tenir un centre d'Educació Infantil de 0 a 3 anys.

És a dir, és un centre que es troba en un espai natural, com és al bosc, dins d’un poble d’interior i petit i no dins d’una ciutat. Per tant hi ha facilitat per a realitzar excursions puntuals per veure com floreixen els ametllers, escoltar els pardals com canten, recollir pinyetes per emprar els pinyols, etc.

A més és un centre petit, que no està gaire massificat, doncs només hi ha tres grups, un per a cada edat amb dues educadores per aula.

Igualment, els destinataris són un públic divers i heterogeni, de diferents nacionalitats, ètnies i cultures, el que fa que la comunicació i la relació sigui molt més enriquidora per a tots.

I per finalitzar, però no per això menys important, les educadores col·laboren amb tot tipus de professionals i les famílies estan totalment immerses en les activitats de centre.

Així doncs, des del meu punt de vista, a termes generals, aquestes poden ser característiques molt importants per a un bon centre, que no per a un centre ideal, ja que sempre hi ha coses que polir o millorar.



Durant aquesta reflexió he hagut de fer una recerca tècnica per poder emprar algunes eines que em feia gana de saber utilitzar, com les imatges en forma de peu. Per tant, pens que amb aquesta entrada també he realitzat un aprenentatge autònom, per així perfilar destreses que encara no dominaba.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada