Després d’una recerca exhaustiva de la
fonamentació teòrica de millora, canvi,
innovació, avaluació i bones
pràctiques, jo he arribat a les següents conclusions.
Un projecte de millora es realitza quan
hi ha quelcuna cosa que es vol canviar i, si realitzem aquesta modificació amb
seny, normalment, cercarem alguna optimització de la realitat. Per tant,
aquí estem relacionant CANVI amb MILLORA.
D’altra banda, si cerquem una definició
acurada del què és la innovació ens adonem que és un procés o seguit d’accions
que es basen en modificacions. Així doncs, relacionem INNOVACIÓ amb CANVI.
I si ara assumim que de vegades millorar
implica introduir coses noves, estem relacionant MILLORA amb INNOVACIÓ.
No obstant, no innovar no vol dir fer una
mala pràctica, ja que és poden portar a terme BONES PRÀCTIQUES sense introduir coses noves. És a dir, sense innovar.
En conseqüència, ens adonem que tots
aquest conceptes estan íntimament relacionats. Però, quina és la clau o la pesa
que fa funcionar tota la màquina? En la meva opinió, és el feedback, la
comunicació, el fet de compartir.
I com es porta a terme tot això en un
projecte o en una tasca? Amb l’AVALUACIÓ!
Mapa Conceptual Aprenentatge
Ara, si m’ho permeteu, realitzaré una
relació de conceptes del que, per a mi, m’ha aportat tot aquest seguit de
reflexions. Perquè més que coneixements concrets aquesta assignatura m’ha
ajudat a desenvolupar destreses, amb les quals he aconseguit, de forma autònoma,
arribar a l’assimilació d’alguns conceptes, es clar.
És per aquest motiu que el meu mapa
conceptual fa referència al meu procés d’aprenentatge, el qual sempre portarà a
l’adquisició de nous conceptes i coneixements.
Crec que el mapa conceptual s’entén, però
per si de cas, vos l’explic. Perquè mes que un mapa conceptual sembla un mapa
mental (per saber què és, clica aquí).
Hi ha quatre nivells, representats en
quatre colors, i aquets s’han d’observar des del centre del foli cap als
costats.
Primer de tot trobem la paraula
APRENENTATE que es troba al centre, de color taronja. D’aquesta es desprenen
tres paraules clau: analitzar, autonomia i reflexionar. I de cadascuna d’aquestes
es desprenen altres idees de color verd (segon nivell).
Si les idees del segon nivell estan
relacionades entre sí o donen lloc a altres idees aquestes es representaran en
color granat (tercer nivell). I per últim, aquest tercer nivell dóna lloc a una
idea en color blau, que potser és la més concreta, però al mateix temps la més
ampla, doncs sempre aconseguirem nous conceptes o aprenentatges per fer propis.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada