dissabte, 26 de maig de 2012

Relació de conceptes amb el meu procés d'aprenentatge (itinerari B).


Després d’una recerca exhaustiva de la fonamentació teòrica de millora, canvi, innovació, avaluació i bones pràctiques, jo he arribat a les següents conclusions.

Un projecte de millora es realitza quan hi ha quelcuna cosa que es vol canviar i, si realitzem aquesta modificació amb seny, normalment, cercarem alguna optimització de la realitat. Per tant, aquí estem relacionant CANVI amb MILLORA.

D’altra banda, si cerquem una definició acurada del què és la innovació ens adonem que és un procés o seguit d’accions que es basen en modificacions. Així doncs, relacionem INNOVACIÓ amb CANVI.

I si ara assumim que de vegades millorar implica introduir coses noves, estem relacionant MILLORA amb INNOVACIÓ.

No obstant, no innovar no vol dir fer una mala pràctica, ja que és poden portar a terme BONES PRÀCTIQUES sense introduir coses noves. És a dir, sense innovar.

En conseqüència, ens adonem que tots aquest conceptes estan íntimament relacionats. Però, quina és la clau o la pesa que fa funcionar tota la màquina? En la meva opinió, és el feedback, la comunicació, el fet de compartir.
I com es porta a terme tot això en un projecte o en una tasca? Amb l’AVALUACIÓ!

Ara, si m’ho permeteu, realitzaré una relació de conceptes del que, per a mi, m’ha aportat tot aquest seguit de reflexions. Perquè més que coneixements concrets aquesta assignatura m’ha ajudat a desenvolupar destreses, amb les quals he aconseguit, de forma autònoma, arribar a l’assimilació d’alguns conceptes, es clar.

És per aquest motiu que el meu mapa conceptual fa referència al meu procés d’aprenentatge, el qual sempre portarà a l’adquisició de nous conceptes i coneixements.

Mapa Conceptual Aprenentatge


Crec que el mapa conceptual s’entén, però per si de cas, vos l’explic. Perquè mes que un mapa conceptual sembla un mapa mental (per saber què és, clica aquí).

Hi ha quatre nivells, representats en quatre colors, i aquets s’han d’observar des del centre del foli cap als costats.
Primer de tot trobem la paraula APRENENTATE que es troba al centre, de color taronja. D’aquesta es desprenen tres paraules clau: analitzar, autonomia i reflexionar. I de cadascuna d’aquestes es desprenen altres idees de color verd (segon nivell).
Si les idees del segon nivell estan relacionades entre sí o donen lloc a altres idees aquestes es representaran en color granat (tercer nivell). I per últim, aquest tercer nivell dóna lloc a una idea en color blau, que potser és la més concreta, però al mateix temps la més ampla, doncs sempre aconseguirem nous conceptes o aprenentatges per fer propis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada