dimecres, 14 de març del 2012

Part del DAFO de centre.


Ahir a classe vàrem realitzar un anàlisi del centre educatiu on vaig realitzar les pràctiques. Aquesta valoració pretenia identificar: les debilitats i fortaleses, fent aquestes referència a factors interns del centre educatiu en concret, i valorar, també, les amenaces i oportunitats, envers els factors de l’entorn que condicionen el centre.

En altres paraules, he acabat portant a terme un DAFO, que no és altra cosa que una concreció de les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats del centre. I aquí deixaré constància dels aspectes positius del centre, fent aquests referència tant a les característiques internes com a les externes.

Fortaleses: les paraules que aquí es troben donen informació sobre les qualitats positives que té l’anomenada escoleta a nivell intern, és a dir, com equip educatiu. I a més, he triat aquesta imatge perquè, segons el meu punt de vista, la tassa és símbol de llar i, per tant, aquí pot representar "els factors interns del centre", més concretament els punts forts.


Paraules: assemblea, comunicació, rotació, equip, autonomia, cooperació, motivació, anàlisi, heterogeni, adaptació, connexió, raonament, argumentació, sensibilitat, implicació,resolució, traspàs, relació, convivència, acollida, coordinació, contacte, família i estratègies.



Oportunitats: els termes que aquí esmentem volen deixar veure els factors positius que transmet l’entorn on es troba el centre. O sigui, són tots els avantatges externs als educadors i a les seves formes d’enfrontar la realitat amb les que es troba l’esmentat centre. I he escollit la imatge de l'abre, perquè per a mi expressa exterior i comunicació, alhora, i això és el que existeix, o abans existia, amb els factors externs del centre, doncs hi ha havia una comunicació total amb l'exterior.

Paraules: bosc, heterogeni, multicultural, respecte, normativa, adaptació, comunicació, altres, comunitat, ambient, participació, actiu i família.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada